اکتبر, 2017 بدون نظر فناوری و اپراتورها

شرکت موزیلا به تازگی اعلام کرده که قوانین و مقررات مربوط به حریم شخصی را در مرورگر وب خود یعنی فایرفاکس، بازنگری کرده و تغییراتی در آن ایجاد نموده است.

اما چرا موضوع شفاف بودن قوانین و مقررات حائز اهمیت است؟
باید توجه داشت که بیشتر اطلاعاتی که بنگاه‌های فناوری در زمینه کاربران خود اعلام می‌کنند، اغلب یک نمایش رسانه‌ای است؛ برای مثال آمار کاربران آیتیونز به‌هیچ عنوان آمار دقیقی نیستند زیرا موارد متعددی وجود دارند که کاربر در آنها باید به سراغ استفاده اجباری از برخی خدمات برود و همین نکته باعث افزایش کاذب اعداد و ارقام مربوط به خدمات مزبور می‌گردد.
شرکت موزیلا هم با اشراف و آگاهی نسبت به این موضوع و با توجه به اینکه قوانین و مقررات کاربری معمولاً توسط کمتر کسی خوانده می‌شود، اقدام به ساده‌ و شفاف‌سازی قوانین حریم کاربری خود برای مرورگر فایرفاکس کرده است.

جالب است بدانید که فایرفاکس در سال 2014 نیز با اقدامی مشابه به سراغ کاربران خود آمده و نتیجه به دست آمده نیز به‌خوبی از سوی کاربران و منتقدان موردپذیرش قرار گرفته بود.

او در ادامه یادآور شد که این خدمات به نفع کاربران هستند: «تمرکز ما همچنان در ساخت محصولات خود بر روی احراز اختیار به کاربران است و بدین‌ ترتیب، وقتی بحث حریم شخصی به میان می‌آید، رعایت چنین امری عجیب نخواهد بود. ما باور داریم که اعلان‌های مربوطه باید به نحوی باشد که قابل‌درک‌تر بوده و برای کاربران، اجرایی‌تر باشد.»
در حقیقت تأکید وی بر این است که کاربران را باید در هنگام مواجهه با قوانین و مقررات، کاملاً هشیار نمود تا بتوانند تصمیم دقیق و آگانه‌ای بگیرند.

بدین ترتیب، کاربران جدید در دومین تب از زبانه‌های نصب مرورگر فایرفاکس با این قوانین تازه روبرو خواهند شد و تنها در صورت پذیرش آنهاست که می‌توانند این مرورگر محبوب را بر روی سیستم خود نصب کنند.

منبع:ایتنا

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *