بررسی لغات پرتکرار و داغ جستجو شده در موتور جستجوی گوگل توسط کاربران ایرانی از افزایش توجه کاربران به محتوای فارسی و سرویس دهندههای بومی در فضای مجازی حکایت دارد.
برآورد شده است که در سال ۲۰۱۶ از میان ۱۳ عبارت نخست جستجو شده و پرتکرار توسط کاربران ایرانی ۱۱ عبارت به سرویس دهنده های بومی اختصاص دارد و این درحالی است که در سال ۲۰۱۷ از میان ۱۶ عبارت پرتکرار (یا با رشد بالا) جستجو شده توسط کاربران اینترنت در ایران، ۱۲ عبارت به سرویس دهندههای ایرانی اختصاص دارد.
کاربران ایرانی در سال ۲۰۱۷ علاوه بر جستجوی سرویسهایی مانند گوگل، مترجم گوگل، تلگرام و اینستاگرام، به سرویس دهندههای استارتاپی توجه ویژه ای نشان دادند به نحوی که از میان ۱۶ عبارت نخست جستجو، ۴ عبارت به استارتاپهای ایرانی اختصاص دارد.
در حوزه دریافت خدمات نیز جستجوی کاربران در مورد اپراتورهای موبایل، سایتهای خرید و فروش خودرو، سایتهای خرید و فروش آنلاین و سامانه پرداخت بانکها دیده میشود. به نحوی که جستجو در مورد دو مدل خودرو دغدغه تعداد زیادی از کاربران وب در ایران بوده و در جستجوهای زیادی دیده شدهاند.
همچنین دانشگاه آزاد و یک سایت ورزشی از دیگر عبارات پر جستجو توسط کاربران ایرانی بوده است.
در میان عبارات جستجوشده، اقبال کاربران به سرویسهای ویدیویی آنلاین نیز جالب توجه است به نحوی که جستجو برای سایتهای پخش آنلاین و نیز سریالهای تلویزیونی در این لیست دیده میشود.
عملکرد یکی از تیم های فوتبال پایتخت نیز از دیگر عوامل تکرار این واژه در جستجوی کاربران در سال ۲۰۱۷ بوده است.