پایان کار پیامک‌های تبلیغاتی کجاست؟

مارس, 2019 بدون نظر فناوری و اپراتورها

نرم افزار crm رایگان


پس از دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی که سال‌هاست مشترکان تلفن همراه با آن درگیر هستند، وزارت ارتباطات در طرحی ضربتی، موضوع حل این مشکل را در دستور کار قرار داد.

بر این اساس لغو مجوز بیش از ۳۰ دفتر خدمات ارتباطی متخلف که اقدام به فروش غیرقانونی سیم کارت می کردند از سوی وزیر ارتباطات، انجام پذیرفت و شناسایی و مسدودسازی سیم کارتهایی که نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه اقدام می کردند، شدت بیشتری یافت.

وزیر ارتباطات اعلام کرد که بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم‌کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود و ارسال پیامک از سرشماره‌های پیامکی در صورت اعتراض کاربران، به راحتی قابل رسیدگی است.

قطع ۵۰ هزار سیم کارت در عرض ۲ ماه

به گزارش ایتنا از مهر، آخرین آمار ارائه شده در پایگاه اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نشان می دهد که تا روز ۵ اسفندماه جاری، ۱۰۸ هزار و ۴۸۴ سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مسدود شده اند. این درحالی است که تا ۸ دی ماه امسال حدود ۶۲ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی از سوی رگولاتوری مسدود شده بود که از اول بهمن ماه و پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر سرعت بخشیدن به پیگیری این معضل، شمار سیم کارتهای قطع شده به رقم ۱۰۸ هزار سیم کارت رسیده است.

درهمین حال تا روز ۲۵ آذرماه امسال شمار سیم کارت های قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی، ۳۰ هزار سیم کارت بود. اما آخرین آمار ارائه شده از وضعیت برخورد با سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی نشان می دهد که در عرض دو ماه گذشته حدود ۵۰ هزار سیم کارت متخلف شناسایی و قطع سرویس شده است.

در این زمینه وزیر ارتباطات نیز اعلام کرد که ظرف ۳ روز مزاحمت های پیامکی ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده، سیم‌کارتهای شناسایی شده‌ ارسال کننده‌ پیامک‌های مزاحم، از ۵۸۰۰ سیم‌کارت فعال به حدود ۲۰۰ سیم‌کارت در روز کاهش یافته و میزان شکایات به سامانه ۱۹۵ هم با کاهش ۹۵درصدی روبرو شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شناسایی سیم کارت هایی که نسبت به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام می کنند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده می کند و در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورهای موبایل داده شده سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.

۳۰ میلیون مشترک در لیست سیاه عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی

بررسی رگولاتوری حاکی از آن است که از این سیم کارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست. از این رو برمبنای حجم زیادی از پیامک که فعال می شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره ها را به رگولاتوری گزارش می‌کنند.

از آنجایی که ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته، نوعی تخلف محسوب می‌شود، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نیز نسبت به قطع سرویس پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می‌کند.

از این رو مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کددستوری ستاره هشتصد مربع (*۸۰۰#) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره‌ موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدودکردن آن شماره اقدام کند.

براساس اعلام رگولاتوری، تاکنون در سامانه ستاره هشتصد مربع بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند و این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شده اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود. با همه این تمهیدات اگرچه از حجم ارسال پیامکهای تبلیغاتی کم شده اما به طور کامل حذف نشده است.



منبع خبر:ایتنا
این خبر به صورت اتوماتیک از وبسایت ایتنا دریافت شده و در سایت سامانه پیامک نوآوران نمایش داده می شود.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *