دسامبر, 2018 بدون نظر فناوری و اپراتورها

بررسی های ما نشان می‌دهد گوگل نتایج جستجوهای به نمایش درآمده را ویراستاری می کند و هر بار که کاربران مختلف در آمریکا کلیدواژه های مشابهی را جستجو می کنند، نتایج به نمایش درآمده برای آنها مشابه است. نکته جالب این است که این دستکاری ها در عرض چند دقیقه و حتی چند ثانیه اتفاق می‌افتد.
از جمله این اطلاعات می توان به سوابق جستجوها، تاریخچه وبگردی و سابقه خریدهای هر فرد اشاره کرد.
مقایسه لینک های نمایش داده شده نشان داد نتایج یکسان به نمایش درآمده در مورد این سه کلمه در زمان خصوصی کردن جستجو به منظور حفظ حریم شخصی به ترتیب ۶۸، ۵۷ و ۹۲ درصد بوده است. اما وقتی این جستجو در حالت عمومی انجام شده، شباهت نتایج به ترتیب به ۵۹، ۶۳ و ۹۲ درصد تغییر کرده است.
منبع:ایتنا

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *