کاربران سازمانی با استفاده از بینشهای حاصل از دادهها، بهتر میتوانند تصمیمگیری کنند، به ارزیابی ریسک بپردازند و همچنین قادر خواهند بود برای مشغول ساختن مشتریان، راههای بهتری پیدا کنند.
CIO با توجه به تجربهای که با شرکتهای فورچون۵۰۰ داشته، برای ارزشگذاری روی دادههای سازمانی، یک رویکرد ساختاریافته توصیه میکند. این رویکرد شامل ارزشگذاری ذاتی، ارزشگذاری مشتقی، و ارزشگذاری الگوریتمی است.
برای مثال، شرکتها میتوانند اطلاعات خود را تجمیع کرده و در قالب یک مدل «داده بهعنوان یک سرویس» آن را ارائه دهند.
افزون بر این، خردهفروشانی که درباره خریداران دادههای زیادی دارند هم میتوانند اطلاعات خود را به شرکتها و تولیدکنندگان بفروشند. برخی از شرکتهای مخابراتی نیز دادههای جیپیاس یا مصرفی را از طریق اعطای مجوز میفروشند و این کار را یا در قالب تجمیعی یا انفرادی انجام میدهند.
ارزش پولی این دادهها با استفاده از رویکرد جریان نقدینگی، معیاری است برای پی بردن به ارزش دادههای سازمانی.
منبع:ایتنا